Monday, August 09, 2010

När jag tittar

på min stora vita duk, så tänker jag på Inside Outside filmen vi tittade på en morgon. Duken är så stor och känns som en vägg, att jag får lusten att vilja klottra, spraya och tagga på den, som om det vore street art.

Jag i Amsterdam förra sommaren.

Jag minns att jag blev imponerad av konstnären Swoon som var med i filmen. Jag älskar hennes stencil art och har därmed blivit inspirerad av att klippa ut en massa stenciler. Dock inte lika genomtänkta och detaljrika som hennes, utan mest stora bokstäver som jag ska använda som mallar när jag spraymålar.

Swoon

Swoon

Swoon

Swoon

Det ska bli kul att använda ett nytt material och verktyg, men det känns även lite jobbigt.
Alltså, jobbigt att jag inte kan sitta hemma och arbeta med det, utan att jag måste ut på gatan och spraya. Då finns det risk att man blir sedd och får åskådare och det är det värsta jag vet. Att synas och stå i centrum.
Kanske ska jag klättra på byggnader mitt i natten med mitt pick och pack och spraymåla då. Som dem där brasilianarna som sysslade med Pixação gjorde i filmen.

No comments:

Post a Comment