Sunday, August 08, 2010

Det känns som

om jag har kommit in i andra andningen. Innan redovisning/handledningen kändes det lite hopplöst, jag kände mig lite vilsen och visste inte riktigt hur jag skulle gå tillväga. Men man måste väl hamna där, i misslyckandet för att lära sig. Jag lär mig ändå mer när jag gör misstag och fel.
Att ha fått lite kritik och peppande ord, gör att jag inte känner att jag är ute och cyklar längre. Det var bra att få lite förslag och framför allt känns det bra att INTE behöva arbeta med hönsnätet. Gött!
Så, vad tänker jag nu?
Okej, jag ska jobba stort som jag blev uppmanad till.
Okej, jag skippar pillandet, som det nästan förbjöds att göra.
Men, eftersom man som lärare ska uppmana elever att ha ett kritiskt tänkande, så tänker jag inte göra exakt som andra vill. Det är för den delen omöjligt då S, N och M tycker olika och det är omöjligt att göra alla till viljes.
Jag tänker pilla, fast i större format.
Jag tänker rita, fast mindre petigt.
Jag tänker mig mixed media på den här stora duken, som knappt får plats i min lägenhet. Spritpennor, sprayfärg, stencil art och kanske lite mer broderi.


Jag har däremot aldrig ens hållt i en sprayfärgs burk och har därför kollat upp olika konstnärer som sysslar med sådant. Jag fastnade lite för den här konstnären, Chor Boogie. Grymt duktig kille.

2 comments:

  1. Spännande! Åh, vad jag är avundsjuk på den där spännande kursen. Jag vill också bli utmanad på ett spännande sätt.
    Istället står jag i en hafsig bildsal och hittar inte ens några penslar... Utmaning - visst tjosan.

    Tror det blir superkul med den stora duken.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Oj Oj olgis!, jag är sjukt nyfiken på hur du fått det långa vita till konst ;) För vad du än lägger i dina händer så blir det "olganized!" till ngt skit bra!..vi ses imorn migrän-mens buddy :D <3

    ReplyDelete