Thursday, August 19, 2010

Graffitimålare

måste ha tokigt vältränade flexormuskler. Mina är nämligen tokigt ömma efter att ha spraymålat en massa idag. Jag kan knappt hålla något med högerhanden.


Jag funderade länge på hur jag skulle göra med dukarna. N hade ju uppmanat till att göra flera stycken, men det fanns inte tid för det. Är ju grymt tidskrävande att arbeta stort. Gör även ondare i kroppen då man måste sträcka på sig, huka och sitta på knän. Jag lät dock inte frustrationen ta över och körde på. Jag valde att förhålla mig till två dukar och S tyckte att det var okej. Då får det bli kvalité över kvantitet.
Jag kan känna att det är bra givande med handledningarna då man får så mycket feedback av sina kursare. Det blir intressant hur de kan tolka något jag har gjort och som jag försöker att förmedla, till nästan det totala motsatsen. I några sekunder under min konversation/debatt kände jag uppgivenhet, fan ser de inte vad jag försöker att säga?
Men äh, jag släppte den känslan snabbt.
Jag kan inte kontrollera hur andra ser eller tolkar. Alla har olika bakgrunder och synsätt. Det får bli som det blir, så länge jag känner mig nöjd med vad jag försöker att säga.

No comments:

Post a Comment