Wednesday, November 24, 2010

Jag undrar varför

Svenska Kyrkan tar sig friheten att slänga in sådant här genom mitt brevinkast,

trots att det står såhär på min dörr?

Det är inte så att jag inte vill ha frälsning ifrån just Svenska kyrkan, jag vill inte ha frälsning från någon kyrka, moské, tempel och yadda yadda.
Jag fattar att vi bor i ett kristet land, men tänk vilket ramaskri det skulle bli om man skulle slänga in muslimsk frälsning genom folks brevinkast.
Undra om Svenska Kyrkan är lika flitiga på att slänga in sådant genom Backabornas brevinkast? Kanske får de invandratäta stadsdelarna ännu mera frälsning?
Undra om det skulle bli ramaskri om jag skulle bestämma mig för att slänga in min egen gjorda ateist tidning genom folks brevinkast och frälsa dem från deras gudar?

No comments:

Post a Comment