Monday, November 29, 2010

Jag blev uppmanad att bara göra,

att arbeta med lera och försöka hitta min plats. Min plats där jag bor, min plats inom min familj, min plats i samhället?
Imorse när jag satt vid frukostbordet såg jag genom fönstret hur måsar, skator och andra småfåglar jagade iväg en hök från deras bon. Ifrån deras plats vid träden. Tillsammans skyddade de deras område.
Det fick mig att fundera på om människor kunde vara likadana som fåglarna i områden som Backa. Gå ihop och tillsammans försvara sitt område, oavsett vad för slags ras eller typ man är. Ta lärdom av fåglarna.

Så när jag monotont satt där och rullade lera, fick jag idén att jag skulle göra ett fågelbo av lerbitarna. Det är en plats där det är tryggt, där man växer upp, ett hem.





Beijing National Stadium, Bird's Nest;

No comments:

Post a Comment