Tuesday, October 19, 2010

Mörkt och grått,

det är min icke plats. Solen tycks inte hitta sig dit.
Så en tanke är att kanske tvinga solen och värmen dit.
Det är något som jag saknar efter mina fyra år i Australien, solen, stranden och den blåa, blåa himlen.
I Cairns, i norra Queensland kan man inte simma vid stränderna på grund av Box jellyfishes, alltså giftiga maneter. Så istället har man byggt en fejk strand inne i staden. En helt grymt bra idé då det är så tokigt varmt däruppe och det är guld värt att kunna slänga av sig kläderna och slänga sig i vattnet om man har gått runt i stan.


Jag googlade runt lite på fejk stränder och inser att det finns lite varstans. Den här finns till exempel i Paris. Det skulle dock vara lite svårt att placera ut en hel strand vid min icke plats, men kanske en variation?

No comments:

Post a Comment