Monday, October 18, 2010

Jag är en nattmänniska

och brukar därmed vara med aktiv på kvällarna, både fysiskt och psykiskt. Detta leder till att jag kan sitta och spåna på idéer när jag håller på att bli trött. Idéer som låter hur grymma som helst, men som verkar helt löjliga vid senare tillfälle när jag är mer vaken i huvudet.
En sådan idé var att jag kanske ville bygga en speeddating rum i min icke plats.
Det är så grått och tråkigt, jag vill liva upp det med mycket färg och ljus.
Det är samtidigt mycket människor som rör sig i området, som passerar förbi om man går mot Röda Sten, eller alla rävarna som sitter och drycker och konverserar runt om Systembolaget i närheten av min plats. Folk ger dem blickar och stånkar för att de sitter vid busskuren eller vid entrén och pratar högt och livligt. De skulle kunna sitta i mitt "rum" i min icke plats.
Fast, som sagt så känns den här idén löjlig nu så jag får tänka vidare.

No comments:

Post a Comment