Saturday, July 17, 2010

Jag omvärderar

och ger upp det där med att sy med symaskin för att sedan kunna dra upp stygnen. Det visade sig vara svårt att hitta en symaskin. Istället tänker jag sy det jag ångrar, nästan som ett lapptäcke och låta det bestå. För det finns saker jag ångrar, som jag inte kan få ogjort. Sedan tänker jag gå vidare med att köpa hönsnät och brodera stort med metalltråd. Det ska vara stort och "opilligt", motsatsen till hur jag brukar att göra.
Till "lapptäcket" har jag blivit inspirerade av dessa två konstnärer som arbetar med att sy konst, sådär linjärt som jag gillar.

2 comments:

  1. kolla http://www.behance.net/Gallery/Make-Something-Cool-Every-Day-2009/171640, apropå trassla upp, runt 1-31-09/S

    ReplyDelete
  2. Hur har jag missat att kolla upp detta? Sicken idiot.

    ReplyDelete